Jaaha. Taas olisi sukkapäivityksen aika. Joo, piti niitä pipoja ruveta tekemään. No, aloitinhan minä ensimäisen. Mutta, minulla on 60cm pyöröpuikko, vaijerihan on ihan liian pitkä. Tarvitsee siis mennä ostamaan 40cm pyöröpuikko. Ja samalla pari lankaostokset, taas.... :D

Minulla oli hetkellisesti sukkaideat hukassa, ja ihan yksinkertaisesti päädyin siis googlettamaan kuvahakuun 'villasukka' ja etsimään uusia ideoita. Josta löysinkin uuden tavan kutoa sukkia (en ikinä muista näiden sukkien nimeä, mietin vain 'yliveto silmukkasukka') siis oikeastihan se on kerrosrivinousu.

Tässäpä ensimäiset sukat:

IMG_1597.jpg

Sukat kokoa 39/40
Puikot 3,5mm, 12s/puikko.
Joustinneuletta 2o2nn 15krs, vahvistettu kantapää. 
Musta lanka Lankamaailman Freja, 100% akryyliä ja värikäs lanksa 7Veljestä Sateenkaari raita 75% villaa ja 25% polyamidia.

Nämä olivat siis ensimäiset 'yliveto silmukka' sukkani, joka näkyy. Ensimäiseen (alempi) sukkaan tuli paljon virheitä jotka minua häiritsevät. Mutta huomasin ne sen verran myöhään, etten enää alkanut montaa kerrosta purkamaan.

IMG_1599.jpgIMG_1601.jpgIMG_1602.jpg

Yhdessä kohdassa olen siis silmukkaa nostanut liian monta kerrosta, unohdin siis kutoa sen samalla kun muut silmukat. Sen siitä saa kun samalla katsoo televisiota.. Ja jalkapohjan kohdalla olen nostellut silmukoita vaikka ei pitänyt, olen siis siihenkin vahingossa yrittänyt tehdä raitaa, hups..

No, toiset sukat onnistuivat vähän paremmin:

IMG_1603.jpg

Sukat kokoa 39.
Puikot 3,5mm ja 12s/puikko.
Joustinneuletta 2o2n 25krs, vahvistettu kantapää.
Lankoina Lankamaailman valkoinen Freja, 100% akryyliä ja raidallinen Zandra 80% akryylia ja 20% nylonia.

Näissäkin sukissa on virheitä, molemmissa. Alemmassa enemmän mutta niistä ei sen enempää...
Sukat ovat kuvissa vielä päättelemättä, mutta sekin asia on jo hoidettu.