Kesäkuu vuonna kasikuus, meidän sierra oli melkein uus. Faija tankkas, mutsi pakkasi eväitä. Mä istuin jo takapenkillä, hymy korvissa vöihin köytettynä. Dingo lauloi nahkatakkista tyttöä. Ukki kertoi jatkosodasta, siitä alikersantti Rokasta. Emmä tuolloin mistään tajunnut, nautin vain lomasta.
Faija anna mun ajaa mökkitie, lupaan että saunaan vettä vien. Muistan kivet ja kannot tän soratien. Mielessäni olin Henri Toivonen, ralli idoli pienten poikien. Faija nauroi, mutsi pelkäsi katsoa.
Kesä loppui ja mulle kerrottiin, ei tule enään reissuja Evitskogiin. Vanhemmat eros ja mökki myytiin. Kävin eilen ajamassa mökkitien, muistin että kauemmin se vie. Tutut reitit vaihtuneet pintoihin mustiin. Ei ukkikaan krro enään sodsta. Se kasvaa heinää Honkanummella. Ny paremmin ymmärrän tarinan ja hänen tekojan arvostan.
Faija anna mun ajaa mökkitie, lupaan että saunaan vettä vien. Muistan kivet ja kannot tän soratien. Mielessäni olin Henri Toivonen, ralli idoli pienten poikien. Faija nauroi, mutsi pelkäsi katsoa.

Awwwws <333

 

En ole siis itse kirjoittanut sanoja, vaan jostai päin nettiä otin