Sininen kaulahuvi valmistui vihdoin eilen. Puolitoista kerää Säde lankaa siihen kului. Ja ohjeenhan löysin täältä. Intoa huivin kutomiseen sain koska tarvitsin puikot toiseen operaatioon, joka valmistuikin eilen illalla telkkaria katsellessa. Tossut nimittäin. Villasukkia kun en ole opetellut (eikä lähitulevaisuudessa ole opintolistalle tulossakaan..) niin löysin helpon ja ymmärrettävän tossujen ohjeen täältä. Joten pitihän niitä kokeilla:

IMG_8235.jpg
IMG_8228.jpgIMG_8232.jpg

Lankana minulla alkuperäisestä ohjeesta poiketen oli Novitan Pirta. Kerässä oli 100g ja sitä jäi vielä ylikin. Täysikin kerä löytyy, joten täytyy katsoa josko innostuisi lisää näitä kutomaan.. :D Varmaan kaksi paria vielä n. puolestatoista kerästä pirtaa saisi. Lisäksi löytyy yksi kerä myös Isoveli lankaa..

En tiedä miten ihmeessä minä kudon. Yleensä (tai siis minä olen kuullut) ihmiset sanovat että kutominen ottaa ranteisiin jos kauan kutoo. Ei minulla ranteissa tunnu vaan oikean käden sormissa kun koko ajan pitää koukussa puikon ympärillä.. Joku sanoi joskus että puristan puikkoa liian lujaa, mutta kun en edes purista vaan pidän normaalisti kiinni.. En tiedä, ehkä minulla on joku hassu tapa kutoa.. :D